Resposta de la CUP al Sr. regidor d'esports, Jaume Folguera

La piscina coberta municipal de Tàrrega és un servei públic de propietat municipal i gestionat per una empresa privada que està sent rescatada amb diners públics, enganyant la ciutadania i menystenint els grups de l'oposició al consistori.

Instal·lacions de la piscina municipal coberta de Tàrrega

El dia 27 de febrer vam publicar una nota de premsa per fer públic que la reunió sobre la piscina coberta municipal que li vam sol·licitar el mes de juny, quan vostè va prendre possessió del càrrec de regidor d'esports, a dia d'avui encara no s'ha produït, malgrat que vam tornar demanar-li per escrit amb una instància el dia 2 de novembre, data que també va oblidar.

A la seva resposta a Ràdio Tàrrega ens dóna la raó. Aquesta reunió no s'ha produït. Això és l'únic que denunciem en la nota de premsa i l'únic que vostè ha dit bé en les seves declaracions a l'emissora local.

Vostè diu que a les comissions ens contesta amablement el que li preguntem, i fins i tot s'interessa per la nostra salut i la de la nostra família. S'agraeix, però no li hem retret pas que ens tracti malament, sinó que quan li parlem de la reunió sobre la piscina, no ens respon amb el que li demanem: una data per una reunió.

S'excusa dient que només fa sis mesos que va prendre possessió. Però, senyor Folguera, és que ja en són vuit. Nosaltres, abans d'entrar al consistori, ja portàvem un any treballant amb el tema, i al cap de tres mesos, vam sol·licitar que es constituís una comissió informativa per a tots els grups del consistori, ja que la comissió de seguiment estava restringida a l'equip de govern. Vostès, estant a l'oposició, es van apropiar després d'aquesta idea per transaccionar-la a canvi de l'aprovació dels pressupostos del 2016 proposats per CiU i PSC. Però aquesta comissió de seguiment a dia d'avui encara no s'ha produït mai, i ja són 14 anys. I això vostè mateix ho reconeix.

Vostè diu que de subvencions encobertes a l'empresa concessionària no n'hi ha, perquè «si són subvencions, no són encobertes», fent un sil·logisme de pa sucat amb oli. Doncs digui quin nom li posaria al fet que l'empresa rebi una subvenció per permetre que les escoles facin ús de la piscina per una quantitat igual a la del lloguer que ha de pagar segons contracte.

I a això hi afegirem que la piscina de Tàrrega és una de les poques instal·lacions municipals de Catalunya (per no dir l'única) on els usuaris paguen unes quotes tan elevades, i on un club de natació que representa la ciutat, ha de pagar per fer els seus entrenaments en una piscina de propietat municipal. Si vostè, com diu, ha anat a visitar unes quantes piscines, probablement ja ho deu saber.

Vostè diu que nosaltres també ens hem reunit amb membres de l'empresa concessionària, i és cert, no tenim cap por de reunir-nos amb qui sigui. Però no en tenim cap obligació, com sí que la té vostè que està al govern. Com també té l'obligació de fer propostes concretes, que no ha fet, mentre que nosaltres, que no en tenim l'obligació, sí les hem fet, al contrari del que vostè diu. Ja al 2015 formulàvem dues propostes molt concretes: fer una auditoria d'incompliments de contracte i fer un estudi de viabilitat de costos i de gestió de la municipalització de la piscina coberta. Nosaltres no tenim les atribucions per encarregar aquests estudis. Si així fos, ja fa temps que els hauríem encarregat.

Vostè diu que els canvis en les condicions del contracte són fruit de l'evolució de les condicions què han variat amb el pas del temps. Però quan es fan canvis en un contracte, s'han de justificar i aprovar en una comissió de seguiment i fer-ho constar en l'acta d'aquesta mateixa comissió, perquè els criteris siguin clars i transparents. I això, com vostè sap, mai ha estat així.

Vostè diu que els preus de la piscina són públics. Nosaltres hem vist passar una sola proposta de preus públics en tota la legislatura, l'any 2016, concretament un augment de preus d'un 5% de mitjana, un dia abans de la seva aprovació al Ple, i per cert, sense cap justificació ni estudi que l'acompanyés. Vostès, com a oposició, la van votar a favor sense més.

Vostè diu que li molesta que ens anem a fer la foto a la piscina. Si comencem a parlar de fotos, segur que vostè apareix a moltes més que nosaltres, perquè es públic i notori que vostè no ha desaprofitat mai l'ocasió de fotografiar-se en actes de l'ajuntament, tant a l'oposició com ara a govern.

També diu que ens vam fotografiar amb una pancarta on deia que la CUP demanava «que es fes d'una vegada per totes» el pavelló del col·legi Àngel Guimerà. Li recomanem que abans de fer declaracions revisi l'hemeroteca i es llegeixi bé les pancartes, perquè la nostra reclamació era que s'escoltessin les reclamacions de l'AMPA del centre sobre com havia de ser aquest pavelló. Ens alegrem que finalment s'hagi construït aquest pavelló, i que s'inauguri ben aviat. I ben segur que vostè sortirà a la foto de la inauguració, perquè està al govern, i és el govern qui ha d'executar aquelles coses que es decideixen al Ple, per votació dels membres de tots els grups que composen aquest Ple, entre els quals hi som nosaltres.

Finalment, vostè reconeix que l'empresa manté un litigi al jutjat contenciós administratiu amb l'Ajuntament perquè no vol pagar la part que li pertoca de les obres de reparació de la piscina. Però fa unes setmanes va sortir una notícia al diari Segre on s'anunciava que l'Ajuntament «invertirà» 200.000 euros a la piscina coberta. Ja veiem que s'han fet a la idea que l'empresa no assumirà la meitat que li correspon pagar per deficiències en el manteniment de la instal·lació i que ho acabarem pagant entre totes les targarines. D'això se'n diu rescatar empreses privades amb l'ajuda de diner públic, senyor Folguera.

Atentament, Assemblea Local CUP Tàrrega

6 de març de 2018