Notícies de Tarrega

La CUP de Tàrrega ha fet públic el programa electoral dimarts 10 de maig a través de les xarxes socials i de la seva web. Ha estat la primera candidatura a donar-lo a conèixer. Els cupaires han presentat el text, de 36 pàgines, amb què volen liderar el bloc d'esquerra després de les properes eleccions municipals i han fixat les seves prioritats programàtiques per governar la ciutat.

La Candidatura d’Unitat Popular de Tàrrega ha presentat aquesta tarda el programa i el complet de la seva llista de candidates i candidats amb què concorrerà a les properes eleccions municipals. Ho ha fet en un acte públic a la plaça dels Comediants, on han assistit una cinquantena de persones que volien conèixer les propostes que els anticapitalistes posen sobre la taula per aquest proper 28 de maig.

L'assemblea de la Candidatura d'Unitat Popular de Tàrrega es troba immersa de ple en la fase de redacció del programa electoral per a les pròximes eleccions municipals i, alhora, perfila ja el que serà la llista definitiva amb què concorrerà en els propers comicis.

Laia Recasens serà la candidata de l’alcaldia per la CUP a Tàrrega a les eleccions del 28 de maig. Aquesta tarda s’ha presentat públicament part de la llista electoral amb què la candidatura independentista concorrerà als propers comicis municipals.

Tot pressupost ha de tenir ingressos i despeses. Les ordenances regulen els ingressos de competència municipal, perquè més enllà hi ha els ingressos d’altres administracions.

La reobertura de la piscina coberta municipal de Tàrrega ha posat de relleu la importància de recuperar els serveis públics, per a reforçar-los, gestionar-los amb transparència i garantint sempre els drets laborals del personal treballador.

L'Ajuntament vol promoure la col·laboració amb entitats i centres educatius per tal de fomentar el contacte amb els animals, sensibilitzar sobre els problemes que genera l’abandonament i mostrar els beneficis de la interacció entre animals i humans. També estem treballant en la construcció del primer parc caní

Arran de les paraules de Xavier Novell, bisbe de Solsona, en què qualificava l’avortament com «el genocidi més greu i terrible de la nostra humanitat» i de «crim abominable», volem manifestar el nostre desacord total, a la vegada que ens volem desmarcar de les declaracions de l’alcaldessa de Tàrrega, Alba Pijuan, segons les quals «l’Ajuntament ha d’estar per damunt d’aquests conflictes»

El cost del servei de la recollida d'escombraries ha augmentat considerablement els últims anys i el més greu és que des de 2016 aquest preu de cost no ha estat regularitzat. La taxa que actualment estem pagant a Tàrrega no cobreix els costos. En aquest sentit, el baix índex de reciclatge a Tàrrega fruit de la deixadesa i males actuacions polítiques d’anys, tant municipals com del Consell Comarcal també està directament relacionat amb l'augment d'aquesta taxa

S’ha de posar fi a la fórmula «socialitzar pèrdues i privatitzar beneficis» que enriqueix les empreses de l’IBEX i empobreix les petites i mitjanes empreses i els autònoms. Per això, des de l’assemblea local de la CUP de Tàrrega donem suport a les mesures de caire financer impulsades pels nostres regidors per amortir el durissim cop econòmic que aquesta pandèmia està suposant a nivell local.

Pàgines