La CUP de Tàrrega presenta al proper ple una moció per reivindicar la figura política i literària de l'escriptor Manuel de Pedrolo

La moció reivindica la casa museu de la família Pedrolo del carrer Major i la recuperació de la Beca Pedrolo

La CUP de Tàrrega, en nom de la Comissió + Pedrolo, va presentar per al proper ple municipal de l'Ajuntament (previst per al dia 25 d'octubre) una moció que reivindica i reconeix la figura política i literària de l'escriptor i intel·lectual targarí Manuel de Pedrolo.

Aquesta comissió, impulsada pel Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), el Casal Popular el Rostoll i ciutadans títol individual, a més de la mateixa CUP, ha centrat la seva activitat a difondre la figura intel·lectual de Manuel de Pedrolo entre la població de Tàrrega els darrers dos anys, mitjançant el cicle d'activitats anomenat també + Pedrolo.

Després de diversos contactes amb membres del govern municipal, des de la comissió esperen que el ple del consistori aprovi les propostes que emanen d'aquest manifest i que es resumeixen a recuperar la Beca Pedrolo, a iniciar els passos necessaris per a convertir la casa familiar en casa museu i senyalitzar i difondre rutes literàries pel municipi basades en algunes de les obres de l'autor, com la ja existent Ruta del Mecanoscrit.

El dia 17 d'abril de 2017 la comissió va fer públic un manifest sota el títol “Per la Casa Museu Pedrolo a Tàrrega”. El manifest recull les reivindicacions relacionades amb la recuperació d'aquest autor vinculat directament a Tàrrega durant la seva infantesa i l'edat adulta i massa sovint oblidat a nivell institucional, segons afirmen membres de la comissió. Fins ara, el manifest ha recollit més de 800 adhesions individuals i col·lectives. Entre les adhesions més destacades hi ha l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, el PEN Català i la Fundació Pedrolo, o diversos Premi d’Honor de les Lletres Catalanes. Les adhesions en línia encara resten obertes a la pàgina web mespedrolo.cat

L'any 2018 la Generalitat de Catalunya celebrarà l'any Pedrolo per a commemorar-ne el centenari del naixement. En aquest sentit la comissió creu que aquestes propostes, engegades des d'aquest mateix moment, han de contribuir als actes de reconeixement que es realitzaran a nivell nacional i alhora permetre a Tàrrega, i per extensió al conjunt del poble català, fer seu el patrimoni literari, cívic i intel·lectual de Manuel de Pedrolo.

CUP Tàrrega, 24 d'octubre de 2017