La CUP de Tàrrega davant l’ocupació d’un bloc de la SAREB per part de la PAH Urgell-Segarra

La situació molt greu de crisi habitacional, i de crisi econòmica en tots els sentits, als Països Catalans ha demostrat l’abús de la banca i de l’especulació immobiliària pel que fa als nostres drets d’accedir a un habitatge digne i a tenir unes condicions de vida dignes (llum, aigua, sostre, intimitat, salut, treball). Per això, considerem que una reivindicació com aquesta és sempre legítima, sobretot, i més encara, quan és pacífica.

pah urgell-segarra bloc Pavlo Lazarenko Tàrrega

El dissabte 20 de febrer, la Plataforma d’Afectats per la Hipoteca de l’Urgell i la Segarra decidia alliberar un edifici deshabitat perquè diverses famílies de les nostres comarques necessitaven urgentment un habitatge on viure. L’edifici és a l’avinguda d’Ondara i ara duu el nom de Pavlo Lazarenko, en homenatge a un antic activista mort al conflicte d’Ucraïna fa més d’un any. La PAH fa anys que lluita a tot l’Estat, i concretament la PAH Urgell-Segarra fa més de tres anys que lluita incansablement pel dret a un habitatge digne a les nostres contrades.

La situació molt greu de crisi habitacional, i de crisi econòmica en tots els sentits, als Països Catalans ha demostrat l’abús de la banca i de l’especulació immobiliària pel que fa als nostres drets d’accedir a un habitatge digne i a tenir unes condicions de vida dignes (llum, aigua, sostre, intimitat, salut, treball). Per això, considerem que la reivindicació és sempre legítima, sobretot, i més encara, quan és pacífica.

Les cinc famílies que s’han vist forçades a ocupar, legítimament, un habitatge buit en mans de la SAREB (Sociedad de Gestión de Activos procedentes de la Reestructuración Bancaria) tenen tot el suport de la CUP de Tàrrega i tot el nostre respecte. Ens fem nostres les seves reivindicacions: dret a un habitatge digne, lloguer social i desplegament d’una vegada per totes de la llei 24/2015, de 29 de juliol, aprovada al Parlament, de mesures urgents per afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica.

En preguntem, doncs, com pot ser que l’Administració, i l’Ajuntament de Tàrrega en particular, no hagi actuat ni s’hagi avançat per evitar aquesta dura situació que neix de la necessitat de lluitar per uns drets fonamentals que tota persona necessita. Què ha fet l’Ajuntament de Tàrrega per promoure l’ús social en lloguer de pisos buits? Què ha fet l’Ajuntament per allotjar famílies amb necessitat d’emergència habitacional? Què ha fet fins a dia d’avui per desplegar amb celeritat la llei 24/2015? Aquesta llei permet el lloguer social obligatori, la cessió amb conveni de pisos buits (de la SAREB, per exemple), iniciar processos per a l’estímul del lloguer amb impostos als pisos buits de grans tenidors, entre d’altres.

D'altra banda, el consistori tampoc ha fet cap gest per a impulsar la creació d'una Taula d’Emergència Habitacional (o Taula Municipal d’Habitatge). La CUP hem demanat que s’impulsi diverses vegades i ja ho vam demanar durant tota la campanya electoral i també posteriorment, però el cert és que no s’ha atès mai. Exigim de manera immediata una Taula Municipal d’Habitatge, doncs, que permeti una relació estable, directa i honesta entre la PAH Urgell-Segarra i l’Ajuntament, a través de la Regidoria d’Acció Social, i totes aquelles entitats relacionades amb la protecció social que es considerin oportunes (Creu Roja, CAP, Consell Comarcal, Sorea, etc). Aquesta Taula Municipal d’Habitatge ha de poder-se reunir també amb caràcter d’urgència per donar resposta ràpida a les necessitats d’emergència habitacional al municipi, com ja existeix en altres localitats de Catalunya.

La lluita ens dóna el que el poder ens pren!

Per un procés constituent de base i popular!

Candidatura d’Unitat Popular de Tàrrega

21 de febrer de 2016

Les cinc famílies que s’han vist forçades a ocupar, legítimament, un habitatge buit en mans de la SAREB tenen tot el suport de la CUP de Tàrrega i tot el nostre respecte.

Què ha fet l’Ajuntament de Tàrrega per promoure l’ús social en lloguer de pisos buits? Què ha fet per allotjar famílies amb necessitat d’emergència habitacional? Què ha fet fins a dia d’avui per desplegar amb celeritat la llei 24/2015?.

Hem demanat que s’impulsi la Taula d'Emergència Habitacional diverses vegades. Ho vam demanar durant tota la campanya electoral i també posteriorment, però el cert és que aquesta demanda mai s’ha atès.