Unitat popular contra el partidisme

Com hem manifestat en altres ocasions, si hi ha d'haver representació de partits, ha de ser per escenificar la unitat de l'independentisme, i en conseqüència, o bé hi som tots, o bé és millor que no n'aparegui cap, deixant que el poble s'expressi i es manifesti directament, sense intermediaris polítics

Arran dels fets succeïts en el marc del Sopar Groc, celebrat el dissabte 2 de juny i després comentats en un article aparegut en aquest mateix mitjà la setmana passada, signat pel sr. Salvador Bori - ANC Tàrrega, volem fer una sèrie de consideracions per aclarir la nostra postura i defensar un dels membres de la nostra assemblea local davant de la seva desqualificació en l'article.

Els aclariments que volem fer van més enllà del Sopar Groc, i es remunten a l'inici de les mobilitzacions ciutadanes convocades a Tàrrega majoritàriament per l'ANC i Òmnium, on s'han fet prou evidents les ànsies dels representants dels grups municipals PDCAT-Tàrrega i ERC-MES Tàrrega de prendre el protagonisme, agafar el micròfon i sortir a la foto. Com a CUP sempre hem defensat que en aquestes convocatòries no s'hauria de fer tan visible la presència dels càrrecs institucionals i partits polítics, sinó la dels representants de les mateixes organitzacions o moviments civils que convoquen l'acte. Tanmateix, quan ens ho demanen, també hi parlem, sobretot per a donar el nostre suport i fer palès que hi som.

El Sopar Groc fou un acte convocat per l'ANC de Tàrrega, que vam entendre com una acció de reivindicació popular, on les persones participaven a títol individual i col·laboraven amb la causa dels presos, exiliats i imputats, recollint fons per la caixa de resistència. Alguns membres de la nostra assemblea hi van assistir a títol individual i per pròpia iniciativa, sense ser-hi convidats expressament. A la CUP no se'ns va suggerir que convidéssim cap representant polític de la nostra formació.

Tanmateix, es va fer molt evident la presència de PDCAT Tàrrega com a formació política, que ocupava un lloc preferent a la sala i que apareixia explícitament en els fulletons de l'acte com a entitat col·laboradora. A més, els parlaments foren reservats a representants institucionals de l'àmbit municipal, comarcal i nacional provinents de les files del PDCAT i d'ERC. Durant l'acte, un dels membres de la nostra Assemblea Local va expressar de manera molt clara i vehement el seu desacord davant de l'evidència que la CUP havia estat completament ignorada i obviada com a formació independentista que també lluita pels drets dels presos i exiliats polítics, siguin o no de la seva formació, i que això significa trencar la unitat de l'independentisme, entenent que si hi ha d'haver representació de partits, ha de ser per escenificar aquesta unitat, i en conseqüència, o bé hi som tots, o bé és millor que no n'aparegui cap.

Salvador Bori, en el seu article, no sabem si en nom de l'ANC o només en el seu propi, qualifica aquesta acció d'”exabrupte”, considera el nostre company només de la CUP, i no té en compte que fa anys que participa de l'ANC de Tàrrega i de totes les seves convocatòries, i l'acusa de voler “posar el carro davant dels bous”, és a dir, de partidisme. Però precisament això, partidisme, és el que nosaltres hem vist i denunciat en els diferents actes reivindicatius independentistes a Tàrrega: partidisme per part d'aquells que sembla que volen apropiar-se i tenir el monopoli de l'independentisme.

Assemblea Local de la CUP de Tàrrega

Article publicat a la revista local Nova Tàrrega, 14 de juny de 2018

Sopar Groc

Es va fer molt evident la presència de PDCAT Tàrrega com a formació política, que ocupava un lloc preferent a la sala i que apareixia explícitament en els fulletons de l'acte com a entitat col·laboradora