Tàrrega presentarà dissabte un manifest a favor de museïtzar la casa dels Pedrolo

El manifest emplaça l'Ajuntament i és iniciativa de la Comissió + Pedrolo, una nova entitat targarina

El dissabte 17 de juny es presentarà a la plaça dels Comediants de Tàrrega el manifest “Per la Casa Museu Pedrolo a Tàrrega”, el qual ha estat impulsat per una nova entitat de la capital de l’Urgell, la Comissió + Pedrolo. Membres del col·lectiu afirmen que “aquest espai neix de la voluntat comuna de recuperar i reivindicar la figura i el llegat de Manuel de Pedrolo”.

Tàrrega va ser el poble que va veure créixer un dels escriptors catalans més llegits i coneguts del segle XX. El contingut del manifest posa en valor aquesta singularitat i el fet que “aquesta iniciativa ha de contribuir a potenciar la vida social, cultural i econòmica de Tàrrega”, sobretot si s’acompanya d’altres propostes com senyalitzar i difondre rutes literàries, com la ja existent Ruta del Mecanoscrit.

L’acte públic de presentació de dissabte comptarà amb la presència de l’escriptor lleidatà Ramon Usall; l’exdirector de l’Institut d’Estudis Ilerdencs Albert Turull i el crític literari Àlex Broch, que fou editor de Pedrolo a La Magrana. A més, ha estat convidada Adelais de Pedrolo, presidenta de la Fundació. L’acte començarà a les 12 del migdia i en acabar hi haurà vermut popular i pica-pica. El manifest, que té el suport d’alguns escriptors importants, emplaça l’Ajuntament del municipi a projectar un nou museu per a la ciutat i a “materialitzar aquest projecte dignificador de la nostra cultura nacional”.

El Casal Popular el Rostoll, la CUP i el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) han estat els impulsors de la Comissió + Pedrolo. La seva iniciativa continua la tasca duta a terme els darrers anys amb el cicle + Pedrolo. Totes les propostes van ser presentades l’any passat al regidor de Cultura però el silenci rebut, segons diuen, els ha animat a impulsar i difondre un manifest reivindicatiu: "No ens podem resignar a enterrar una proposta tan digna, possible i única per Tàrrega i el conjunt dels Països Catalans".

Tàrrega, 12 de juny de 2017

El dissabte 17 de juny a les 12 del migdia es presentarà a la plaça dels Comediants de Tàrrega el manifest “Per la Casa Museu Pedrolo a Tàrrega”

L'acte comptarà amb la presència de l'escriptor Ramon Usall, l'exdirector de l'IEI, Albert Turull, l'editor de Pedrolo a l'Editorial La Magrana, Àlex Broch i la presidenta de la Fundació Pedrolo, Adelais de Pedrolo