Tàrrega contra l’homofòbia

Cal que Tàrrega es refermi en la lluita contra l’homofòbia i la transfòbia i que les campanyes arribin a tot l’Urgell. Cal visualitzar la diversitat sexual i elaborar els plans d’actuació proposats a la moció aprovada al Ple de l'Ajuntament l'any 2016, amb la implicació de tot l’equip de govern.

Per uns països catalans lliures de LGTBIfòbia

El 17 de maig és el Dia Internacional contra l’Homofòbia. Aquest dia es va instaurar el 2005 i commemora la decisió (presa el 17 de maig de 1990) de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) de treure l’homosexualitat de la llista de malalties. Enguany en fa 27 anys. Aquesta diada es pren com una diada de reivindicació i solidaritat entre tota la comunitat LGTBI (lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexes).

La llibertat i la tolerància són la base de tot plegat. L’homofòbia i la transfòbia són, com constaten les arrels llatines dels termes, conceptes basats en l’odi. Catalunya es va dotar d’una llei específica i capdavantera per a combatre aquest odi, que s’expressa en forma de discriminació i d’agressions, ja siguin lleus o greus, però que ningú no hauria de patir mai. La Llei 11/2014, del 10 d’octubre, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexes i per a eradicar l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia es va aprovar per unanimitat al Parlament el 2014. Una llei no canvia la realitat, cal desplegar-la, dotar-la de pressupost i fer-la arribar a tot arreu. Per això treballen incansablement les associacions catalanes pels drets i les llibertats LGTBI.

En aquest context, la CUP encoratgem l’equip de govern a treballar més i millor en la moció que fou aprovada el 2016 per desplegar la llei a nivell local. Veurem actes en pro de la diversitat sexual i contra l’homofòbia i és un avenç important però cal fer molt més. També des del Consell Comarcal de l’Urgell, que és qui pot fer més per arribar als pobles. A Tàrrega i al conjunt de Catalunya hem patit i patim l’exili del camp a la ciutat. La intolerància fa que molts joves encara no s’atreveixin a viure plenament qui són a la nostra comarca. Les discriminacions i agressions són constants, encara que se solen silenciar.

Cal que Tàrrega es refermi en la lluita contra l’homofòbia i la transfòbia i que les campanyes arribin a tot l’Urgell. Cal visualitzar la diversitat sexual i elaborar els plans d’actuació aprovats a la moció, amb la implicació de tot l’equip de govern: és una tasca transversal, no només de la Regidoria d’Igualtat.

CUP Tàrrega

Article publicat a la revista local Nova Tàrrega, 19 maig 2017

la CUP encoratgem l’equip de govern a treballar més i millor en la moció que fou aprovada el 2016 per desplegar la Llei 11/2014 a nivell local

Les discriminacions i agressions són constants, encara que se solen silenciar