Tanquem el cicle +Pedrolo amb la taula rodona, Pedrolo polièdric: l'home, l'escriptor i l'intel·lectual compromès

Agraïm a tothom qui ha col·laborat i assistit als diferents actes; per part nostra estigueu segurs que continuarem reivindicant-lo!!!

+Pedrolo

Ahir conjuntament amb el casal El Rostoll i el SEPC Ondara, vam celebrar a ‪‎Tàrrega l'últim acte del ‪#‎mesPedrolo‬ amb la taula rodona: Pedrolo polièdric, l'home l'escriptor i l'intel·lectual compromès. L'Adelais, la filla de Manuel de Pedrolo, http://www.fundaciopedrolo.cat/ ens va fer cinc cèntims de la figura humana del seu pare, dels seus manuscrits, de l'abundant correspondència que mantenia. El Gerard Català ens va parlar de la seva obra poètica i narrativa i de la necessitat de la difusió de la seva lectura i estudi, tant a nivell acadèmic com a nivell popular. El Ramon Usall ens va parlar del seu compromís polític i intel·lectual, de com va assumir la feina de projectar la llengua catalana al món des de tots els àmbits literaris: novel·la, ficció, assaig, teatre, poesia..., tot això unit de manera indestriable amb el compromís polític i amb la realitat social d'una forma clarivident que fa que actualment continuï sent un autor tant vigent com fa 40 anys.
Esperem que amb aquest cicle hagem contribuït a posar en valor la figura i l'obra de Manuel de Pedrolo, la seva relació amb la nostra ciutat i la vigència de la seva obra i del seu pensament.

Agraïts a tothom qui ha col·laborat i assistit als diferents actes; per part nostra estigueu segurs que continuarem reivindicant-lo!!!