Plens buits

Insistim un cop més, el futur reglament de participació ciutadana a Tàrrega s’ha de fer des de baix i amb els de baix. Per això és molt important preveure la possibilitat de donar veu als ciutadans i a les associacions perquè puguin expressar públicament i amb veu pròpia els seus problemes. Article publicat a la revista Comarques,

No, no pretenc pas parlar d’una qüestió metafísica. El tema és molt més senzill, senzill de detectar: la participació ciutadana.

Fa uns quants mesos que la CUP tenim representació als plens de Tàrrega, i als del Consell Comarcal l’Urgell, entre d’altres, i constatem que la norma general és que la major part dels punts que s’hi debaten i voten o bé no surten de les quatre parets de la sala de plens o bé no ho fan com creiem que caldria. I a això s’hi suma el fet que els plens del consistori són buits; generalment vénen quatre gats, com se sol dir. Algun cop, per alguna moció o tema en concret, hi assisteixen una quinzena de persones. De fet, els únics plens plens són el Ple en què es constitueix la nova legislatura i el Ple següent, el del cartipàs, quan es debat sobre l’organització i distribució del govern local. El passat dijous 14 d’abril, però, la sala de plens era plena. Hi assistiren, sobretot, membres de la PAH Urgell-Segarra atès que s’hi debatia una moció sobre habitatge i pobresa energètica i socis del Club Natació Tàrrega atès que s’hi debatia el futur de les instal·lacions de la piscina municipal coberta. D’altra banda, la sala del consell comarcal també va quedar plena el 5 de maig atès que s’hi parlava sobre el futur dels Plans de Conill.

La CUP creiem que els plens han d’estar plens. I l’única manera d’omplir-los és fer que siguin realment un lloc de debat públic i donar veu al ciutadà. És per això que creiem que el futur reglament de participació ciutadana a Tàrrega s’ha de fer des de baix i amb els de baix. Per això és molt important preveure la possibilitat de donar veu als ciutadans i a les associacions perquè puguin expressar públicament i amb veu pròpia els seus problemes, defensar les seves propostes, establir debat directe amb els representants i sentir més propera i més útil la institució.

Carlos Vílchez Ribera

Regidor de la CUP a Tàrrega

Article publicat a la revista Comarques, núm.