La CUP de Tàrrega proposa al ple declarar el bisbe Novell persona ‘non grata’

La moció també planteja separar els actes institucionals dels actes religiosos, com els que afecten la Festa Major de maig, com ha plantejat recentment l’alcalde de Solsona

Tàrrega, concentració contra homofòbia

La moció de la CUP manifesta la falta de sensibilitat del bisbe de Solsona i del conjunt de l’Església catòlica amb la diversitat sexual i els drets de les persones LGTBI. En aquest sentit, per al principal partit de l’oposició, les paraules del bisbe de Solsona “demostren de manera fefaent que aquesta institució fomenta l’odi, la discriminació, l'homofòbia i el masclisme, i també un menyspreu a les famílies que no s'adscriuen a la norma patriarcal i heterosexual i al model de família nuclear tradicional”. Les declaracions del bisbe han tingut molta polèmica i diumenge va ser escridassat en sortir de la parròquia de Santa Maria de l’Alba, en una manifestació que va aplegar 150 veïns de la comarca.

La CUP proposa declarar el bisbe Novell persona ‘non grata’ i que la declaració institucional feta pública dimecres passat tingui conseqüències. En aquella declaració, l’Ajuntament de Tàrrega demanava per unanimitat al bisbe que rectifiqués i reflexionés. La CUP, d’acord amb el comunicat institucional, en el qual es defineix Tàrrega com a “un municipi obert i integrador”, creu que cal actuar d’una manera similar a com ho està fent l’alcalde de Solsona, en què dilluns expressava que ha donat un ultimàtum al bisbe Novell perquè rectifiqui. Així doncs, la moció també demana que s’exigeixi al bisbe que “es retracti de les declaracions homòfobes i es disculpi públicament davant dels col·lectius afectats i la societat en general”. En aquest mateix sentit, el ple de la paeria de Cervera debatrà avui si declara el bisbe persona non grata, a instàncies de l’alcalde, Ramon Royes.

La moció de la CUP, que ja va ser anunciada abans de la declaració institucional, també defensa la laïcitat de la institució i proposa que “l’Ajuntament distingeixi i separi els actes institucionals dels actes religiosos”. Això tindria com a conseqüència que l’alcalde i els regidors no assistissin a cap ofici religiós de Festa Major en qualitat de càrrecs públics, tal com la CUP ha manifestat des que té presència institucional. Recordem que l’alcaldessa i els regidors tenen un lloc reservat als oficis religiosos de Festa Major, com la missa en honor a la Mare de Déu de l’Alba i les Santes Espines.

Per acabar, la CUP també ha manifestat que la setmana passada va proposar i demanar al Consell Comarcal de l’Urgell fer una declaració institucional unànime similar a la de Tàrrega per a reprovar les polèmiques paraules del bisbe de Solsona.

ACORDS DE LA MOCIÓ:

RESULTAT DE LA MOCIÓ: DESESTIMADA

- Punts 1, 3 i 4: 4 vots a favor (3 de CUP i 1 de Comú de Tàrrega), 10 vots en contra (8 de CiU i 2 del PSC) i 3 abstencions (ERC).
- Punt 2: 3 vots a favor (CUP), 10 vots en contra (8 de CiU i 2 del PSC) i 4 abstencions (3 d’ERC i 1 de Comú de Tàrrega).

CUP Tàrrega, 30 de maig de 2017

La moció de la CUP també defensa la laïcitat de la institució i proposa que l’Ajuntament distingeixi i separi els actes institucionals dels actes religiosos.