Assemblea Local de la CUP de Tàrrega

L'Assemblea Local de la CUP de Tàrrega ens vam constituir inicialment com a nucli local de suport a la CUP a mitjan 2013, durant tot aquest temps hem pogut constatar al nostre municipi la necessitat de promoure un canvi, una nova manera d’enfocar els problemes i de fer i dur la política al carrer.

Poc a poc hem anant aplegant totes les veus, propostes i suggeriments sorgides tant de les lluites al carrer com de les reflexions i les trobades amb els diferents col·lectius. Les xerrades, debats, taules rodones, reunions i assemblees que hem anat realitzant i realitzem, són mitjans que en el seu moment ens van abocar a la necessitat d’encaixar i donar forma a tota aquella feina inicial, conformant tot un conjunt de propostes amb les que vam decidir presentar-nos per primer cop a les eleccions municipals de l'ajuntament de Tàrrega l'any 2015 i combinar la lluita al carrer amb la lluita institucional; durant quatre anys des de l'oposició, mitjançant les 3 regidores que vam aconseguir. L'any 2019 mantenim les 3 regidores i entrem a govern amb coalició amb ERC-MES, assumint les regidories de Cultura, participació i pobles del municipi; Serveis Municipals, medi ambient i mobilitat; Finances i transparència.

Tota la feina inicial de síntesi i recopilació de dades i l'experiència de quatre anys a l'oposició ha suposat en molts casos ampliar molt més els interrogants i això ens reafirma amb una idea clau: nosaltres sols de manera aïllada no podem fer res, la lluita ha de ser col·lectiva i per tant, governar-nos és feina de tots, no només dels polítics o dels representants.

És per això que l'Assemblea Local de la CUP de Tàrrega no és ni ha de ser un espai tancat, un objectiu en si mateix, sinó ben al contrari, ha de ser un punt de partida, un recull de propostes que han d’estar en discussió permanent i subjectes a modificacions constants. Propostes que en molts casos reclamen coneixement i informació per poder decidir de manera lliure i responsable sobre tot allò que ens afecta com a ciutadans i que en el fons ens pertany a tots. Volem un model de ciutat i de societat basat en un projecte col·lectiu, basat en la justícia, en l’aprofundiment democràtic, la transparència, l’anhel de superació del capitalisme i la construcció de la República Catalana independent.